Herinnering: Maatregelen t.b.v. terugdringen energieverbruik

20 september 2022

Update 03-11-2022:

De herfst is nu echt begonnen! Daarom nog even een keer een herinnering ten aanzien van het baangebruik (alle maatregelen, zie verderop in dit bericht). Zeker nu het weer helaas toch echt slechter wordt, kan het b.v. zijn dat mensen "last minute" een reservering annuleren. Hierdoor kunnen er gaten ontstaan tussen reserveringen en daarom het verzoek aan jou:

Als je wilt gaan spelen op een baan waarvan de lampen nog niet aan zijn, terwijl er een baan leeg is op een baanblok waar de lampen al wel aan zijn, kijk dan altijd eerst even in de club app of je wellicht op die baan kunt spelen, voordat je andere lampen aan doet! Hiermee kun je aanzienlijk besparen op het gebruik van electriciteit. En uitgangspunt blijft: ALTIJD EERST BAAN 7 & 8 GEBRUIKEN! Bedankt voor het meedenken.

Oorspronkelijk bericht d.d. 20-09-2022:

Gezien de huidige energie tarieven, is het momenteel nog eens extra belangrijk om te letten op het efficiƫnt gebruik van baanblokken die gebruik maken van dezelfde verlichting! De blokken zijn: [1+2], [3] (enkel) en [7+8].

Volgende maatregelen gaan we samen doorvoeren om de kosten zoveel mogelijk te beperken:

* Voor tennis zoveel mogelijk op de banen 7 & 8 gaan spelen, deze hebben LED verlichting.
* Speel je op baan 1 t/m 3 en de banen 7 en/of 8 komen vrij, spel op deze banen voortzetten (en lampen uitdoen).
* Zijn baan 7 & 8 al bezet en heb je 1 baan nodig, dan alleen baan 3 gebruiken. Zijn er 2 van de voorste banen extra nodig, dan baan 1 & 2 gebruiken.
* Verlichting op baan 1 t/m 3 pas aanzetten bij het betreden van de banen en direct uitdoen na het spelen van je wedstrijd als er niemand na jou komt (zie afhangbord op clubapp). Dit geldt overigens ook voor baan 7 & 8.
* Waar mogelijk probeer ook overdag te spelen of in het weekend.
* Thermostaat verwarming is een graad terug gezet.
* Alle radiatoren hebben energiezuinige knoppen.
* Temperatuur water voor het douches is ook iets terug gezet.

En nu het weer ook weer wat slechter zal gaan worden ook nog even ter herinnering: als je besluit om toch niet gaat spelen, ANNULEER DAN ALTIJD JE BAAN weer in onze club app. Het kan best zijn dat er anderen zijn die wel graag willen spelen!

Laten we er samen voor zorgen dat de kosten niet onnodig extra oplopen! Bedankt voor jouw medewerking.

Het bestuur.